Politica de confidențialitate
Politica de
confidențialitate
Această informare vi se adresează în calitate de client
sau potențial client AIK Energy Romania S.R.L. (AIK sau Noi) și explică modul
în care AIK folosește și protejează datele cu caracter personal furnizate de
dumneavoastră în timpul utilizării website-ului, inclusiv a portalului de
contractare online de pe website.
Prelucrăm datele dvs.
cu caracter personal în linie cu prevederile legale în materie, în special prin
alinierea la cerințele Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European
si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice in
ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date („RGPD”), conform celor detaliate mai jos.
Interacțiunea pe website
Prelucrăm datele dvs.
atunci când interacționați cu noi prin intermediul website-ului prin formularul
de contact.
Prelucrăm următoarele
date: 1. date de identificare (cum ar fi numele și
prenumele dvs.); 2. date de contact ( cum ar fi adresa de
domiciliu, adresa de e-mail, numărul de
telefon); 3. date de cont (cum ar fi durata existenței contului, facturile,
istoricul de plăți, istoricul de solicitări, precum și orice alte informații pe
care ni le solicitați/furnizați prin formularul de contact).
Temeiuri: 1. interesele noastre legitime de a asigura o comunicare optimă și facilă cu
clienții, de a pune la dispoziția clienților un canal facil de comunicare; de a
asigura un management eficient al clienților și a îmbunătății indicatorii de
performanță ai AIK; 2. acordul dvs. manifestat
prin transmiterea de documente/informații către noi.
În lipsa furnizării informațiilor
solicitate prin formularul de contact sau colegii noștri, ne putem afla în imposibilitate
de a vă soluționa solicitarea ori de a răspunde în mod complet la aceasta.
Atunci când navigați pe
website, incluzând Portalul nostru de contractare online colectăm și o serie de
cookies ori alte tehnologii similare. Cookies sunt fișiere de text care conțin
cantități mici de informații formate din litere și numere, care va fi stocate
pe dispozitivul dvs. Cookie-urile conțin informații care fac legătura între
dvs. ca utilizator al paginii noastre web și un webserver (website-ul). Dacă
dvs. accesați website-ul nostru din nou, webserverul va citi informația stocată
anterior și vă va recunoaște la următoarea vizită. Tehnologiile similare
cookies au efecte similare cookie-urilor.
Unele dintre acestea
pot să vizeze date cu caracter personal. Pentru detalii privind
particularitățile cookie-urilor și tehnologiilor similare pe care le utilizăm accesați
Politica noastră de cookies și tehnologii similare.
Datele colectate prin
intermediul website-ului pot fi utilizate pentru oricare dintre scopurile
indicate mai jos, în funcție de relevanța acestora (ex., datele furnizate
pentru solicitarea de oferte pot fi utilizate în vederea furnizării
serviciilor, datele furnizate prin alte solicitări/plângeri în vederea
gestionării solicitărilor și informării dvs. potrivit legii, bifele pentru a fi
contactați de noi în scopuri de promovare a serviciilor, studii, sondaje de
piață, datele privind utilizarea pentru conformarea cu standardele de performanță
din domeniu, personalizarea comunicărilor, îmbunătățirea relației cu dvs.,
etc.)
Durată de păstrare: Vedeți detalii la scopurile de mai jos.
Interacțiunea prin Social Media
Vă prelucrăm
datele dvs. atunci când utilizați profilul dvs. înregistrat într-o rețea
socială, de exemplu, Facebook, Instagram sau LinkedIn sau alte portaluri
similare (denumite “Social
Media”) pentru a interacționa cu paginile noastre
profesionale deschise pe aceste rețele sociale.
Utilizăm
aceste pagini de Social Media și instrumentele care ne sunt puse la dispoziție
de operatorii acestor platforme pentru următoarele scopuri: asistență și
relația cu clienții, măsurarea performanței paginilor Social Media, promovarea
imaginii societății noastre și personalizarea conținutului și anunțurilor
publicitare în Social Media și apărarea drepturilor și intereselor noastre.
Pentru detalii privind particularitățile prelucrării datelor via canalele
social-media accesați Politica noastră de social media.
Furnizarea serviciilor
Prelucrăm datele dvs.
în conformitate cu legislația privind furnizarea serviciilor de energie și gaz pentru: 1.
procesarea solicitărilor dvs. de contractare sau, după
caz, de modificare a contractelor existente; 2. furnizarea serviciilor, 3.
Transmiterea de mesaje sau informări privind modificările caracteristicilor
serviciilor pe care le utilizați.
Prelucrăm următoarele categorii de date:: 1. date de identificare
complete; date conținute în documentele obligatorii conform legii pentru
contractare – copie CI, titlu de proprietate/documente similare, declarația
proprietarului, certificatul de deces, CLC, POD, fost furnizor, adresa de
consum, consum estimat, contract, declarație standard despre locul de consum,
notificare schimbare furnizor; date legate de consum, facturare, plăți și
istoricul de client; 2. date privind
orice cereri/solicitări legate de contracte și documentele aferente; 3. procuri care atestă reprezentarea de
către alte persoane; 4. date din
sesizările/adresele oficiale primite de la autorități; 5. date din documentația standard circulată conform legii de
operatorul de rețea, operatorul de măsurare; 6. date legate de executarea contractului și contul de client; 7. contractul încheiat și orice acte conexe,
acte adiționale și documentația de la dosarul de client; 8. date legate de deficiențele tehnice; 9. orice alte date pe care ni le veți furniza ori care sunt impuse
de legislația în domeniu.
Temeiuri: 1. obligațiile noastre legale impuse prin reglementările în materia furnizării gazelor și energiei
electrice (cum ar fi prevederile legale care impun prelucrarea datelor dvs.
complete de identificare, copia după cartea de identitate, copia actului de
proprietate sau a altui document care atestă dreptul de dvs. de folosință
asupra spațiului, acordul proprietarului, datele specifice din cererea de
încheiere a contractului, certificatul de racordare, certificatul de deces al
titularului, date privind garanțiile financiare incluse în contract, codul
locului de consum) 2. încheierea și executarea
contractului, pentru orice operațiuni de prelucrare
ca au o legătură strânsă cu contractul încheiat și ale căror limite nu sunt
stabilite expres prin prevederile legale; 3. interesele noastre legitime de a facilita și organiza activitatea
de încheiere a contractelor, inclusiv prin parteneri, de a ține evidența și a
administra în mod adecvat activitatea de contractare precum și de a dovedi
executarea obligațiilor noastre contractuale, ori după caz, neexecutarea
obligațiilor dvs. contractuale ori imputarea neexecutării contractului.
Putem obține datele
de mai sus de la:
(i)
primăriile competente
– informații cu privire la clienții vulnerabili – calitatea de client
vulnerabil, perioada relevantă, motivul vulnerabilității;
(ii)
furnizorii dvs. de
servicii potențiali, dacă decideți că nu mai doriți să beneficiați de
serviciile noastre – datele conținute de notificarea de schimbare a
furnizorului de servicii;
(iii)
operatorii de rețea –
date privind consumul dvs. înregistrat, informații privind erorile semnalate și
alte informații similare necesare pentru buna executare a contractului, valorile
de consum înregistrate de grupurile de măsurare/determinate conform
reglementărilor în vigoare, răspunsurile la orice sesizări/reclamații/plângeri
de-ale dvs., baza de date cu informații referitoare la locurile de consum
racordate la rețeaua electrică, datele colectate de sistemul de măsurare
inteligentă; indexul echipamentului de
măsurare stabilit prin citire, în ziua în care are loc schimbarea efectivă a
furnizorului
(iv)
furnizorii dvs. de
servicii actuali sau foștii furnizori – informații privind consumurile
facturate anterior dvs., dacă sunt disponibile;
(v)
autoritățile
competente (spre exemplu OPC, ANRE), când ne transmit notificări privind
plângeri/sesizări depuse de dvs.;
(vi)
alte persoane, care
ne pot furniza date conform solicitării dvs., atunci când acționează ca
împuterniciții dvs. în relația cu AIK;
(vii)
operatorii economici contractați pentru serviciile de
verificare/revizie gaze naturale, partenerii care prestează servicii tehnice
sau alți parteneri implicați – date cu privire la incidentele constatate și remedierea acestora;
(viii)
furnizorii noștri de servicii plăți – date cu privire la
plățile dvs., inclusiv codul de client, număr factură, suma datorată, număr de
cont, titular cont, plata în rate, datele de contact furnizate la momentul
efectuării plății;
(ix)
titularii de
contracte/potențialii clienți/moștenitorii – care ne pot furniza declarații ale
proprietarului, titluri/documente de proprietate, garanții financiare care conțin și datele de identificare,
contact ale altor persoane, certificate de deces și alte documente similare.
Durata de păstrare:
(i)
datele strâns legate
de contract și contul de client vor fi păstrate pe întreaga durată a relației
contractuale, plus încă cel puțin 3 ani de la încetare;
(ii)
informațiile
relevante pentru facturare, evidența plăților și documente care au legătură cu
reglarea de plăți, inclusiv facturi și evidența consumului vor fi păstrate
pentru 10 ani de la momentul încheierii anului financiar în care au fost emise;
(iii)
documentele aferente
schimbării furnizorilor vor fi păstrate pentru o durată de 3 ani de la colectarea
acestora, în linie cu prevederile legale specifice;
(iv)
în eventualitatea
unor litigii/investigații/proceduri, datele și documentele vor fi păstrate pe
durata derulării acestora, și pentru o durată de 3 ani de la soluționarea
finală.
Datele pe care vi le
solicităm sunt obligatorii pentru buna încheiere/ și executare a contractului.
Refuzul de a furniza acele date semnalate de noi ca fiind obligatorii poate
împiedica încheierea contractului, afecta buna executare a acestuia, conduce la
suspendarea prestării serviciilor ori chiar la rezilierea contractului încheiat
cu dvs., mai ales dacă este vorba despre date impuse de prevederile legale
specifice.
Gestionarea solicitărilor dvs. și
informarea dvs. conform legii
Prelucrăm datele dvs. în vederea soluționării cererilor dvs. sau ale altor
persoane, precum și pentru a vă/ le furniza informații suplimentare cu privire
la serviciile noastre, dar și pentru a ne conforma obligației noastre legale de
a ține audiențe, de a vă furniza toate informațiile impuse de lege.
Dacă obținem acordul dvs., înregistrăm audio convorbirile cu dvs. pentru
îmbunătățirea calității serviciilor noastre, precum și pentru a proba (a)
solicitările/ reclamațiile dvs. cu privire la un anumit produs/ serviciu,
precum și, eventual, răspunsul nostru, respectiv (b) permisiunea, opțiunea și/
sau preferințele clientului pentru un anumit serviciu sau produs al AIK; c)
numărul de apeluri primit și timpii de așteptare, în linie cu cerințele legale
de a avea astfel de date. Dacă nu doriți înregistrarea convorbirii, ne veți
putea contacta pe alte canale disponibile, cum ar fi prin e-mail sau
scriindu-ne la adresa noastră de contact. În acest ultim caz, soluționarea
efectivă a cererii sau reclamației dvs. nu va fi afectată în vreun fel, însă
este posibil ca termenul de soluționare să fie mai lung.
Prelucrăm următoarele categorii de date: 1. date de identificare (cum ar fi nume, prenume, CLC/POD, voce); 2. date de contact (cum ar fi adresa de
e-mail, numărul de telefon, adresa de domiciliu, adresa de corespondență); 3. problemele reclamate (cum ar fi
contractarea energiei/gazului; facturarea contravalorii energiei
furnizate/cantității de gaze; ofertarea de prețuri și tarife; continuitatea în
alimentarea cu energie/gaz; asigurarea calității serviciilor; funcționarea
grupurilor de măsurare; schimbarea furnizorului; informarea clienților finali
în conformitate cu cerințele legislației în vigoare; modul de rezolvare a
plângerilor la adresa furnizorului, formulate de clienții finali cu privire la
nerespectarea legislației în vigoare, și orice alte aspecte semnalate de dvs.).;
4. orice alte date furnizate de dvs.
prin intermediul solicitărilor și documentelor depuse în susținerea
acestora; 5. date cuprinse în
Registrul unic de evidență a plângerilor/solicitărilor clienților finali și
alte registre similare, conform legii (inclusiv concluzia, modul de soluționare
a solicitării dvs. și măsurile luate).
Temeiuri: 1. încheierea și executarea
contractelor încheiate cu dvs., în ceea ce privește activitățile strâns
legate de contract; 2. interesele noastre
legitime de a asigura buna executare a contractului și o
relație bună cu dvs. și de a ne apăra drepturile și interesele în proceduri
judiciare, administrative sau similare, respectiv de a gestiona în mod
corespunzător orice solicitare pe care ne-o transmiteți; 3. obligații legale specifice în materie (ex., prelucrarea
anumitor date în mod obligatoriu în formularul dedicat sesizării și pentru
soluționare, transmiterea plângerilor/sesizărilor legate de serviciile
operatorilor de rețea către aceștia, circularea răspunsului primit de la
aceștia cu dvs., păstrarea Registrului de evidență a plângerilor, obligația de
a vă comunica materiale ANRE, obligația de a vă transmite sinteze din
perspectiva indicatorilor de performanță garantați, obligația de a vă transmite
factura cu conținut prestabilit electronic, etc.), 4. acordul dvs. în cazul solicitărilor telefonice
înregistrate, după ce continuați convorbirea ulterior derulării mesajului
introductiv precum și interesul nostru
legitim de a folosi aceste înregistrări și pentru a ne conforma
obligației legale de a înregistra numărul de apeluri primite și timpii de
așteptare.
Putem obține datele
de mai sus de la:
(i)
operatorii de rețea –
răspunsuri la cererile dvs. legate de serviciile acestora, date privind
consumul și eventualele erori;
(ii)
autoritățile
competente (spre exemplu, OPC, ANRE, ANAF), când circulă cu noi notificări
privind plângeri/sesizări depuse de dvs.;
(iii)
alte persoane, care
ne pot furniza date conform solicitării dvs., atunci când acționează ca
împuterniciții dvs. în relația cu AIK;
(iv)
operatorii economici contractați pentru serviciile de
verificare/revizie gaze naturale, partenerii care prestează servicii tehnice
sau alți parteneri implicați – date cu privire la incidentele constatate și remedierea acestora sau nu;
(v)
furnizorii noștri de servicii plăți – date cu privire la
plățile dvs., inclusiv codul de client, număr factură, suma datorată, număr de
cont, titular cont, plata în rate, datele de contact furnizate la momentul
efectuării plății;
(vi)
furnizorii noștri de
servicii financiar-bancare, pentru plățile efectuate direct de dvs. către
conturile noastre bancare
(vii)
alte persoane care
includ în sesizări/reclamații date cu privire la dvs. – precum date de
identificare, contact, CLC – codul locului de consum pentru gaze, POD – codul
locului de consum pentru energie electrică, loc consum, potențiale suspiciuni
de utilizare ilegală a serviciilor etc.
Durata de păstrare: pe durata soluționării solicitării dvs. și ulterior soluționării pentru o
durată de 3 ani pentru cererile privind furnizarea de gaze, respectiv pentru 5 ani calendaristici de la
soluționarea sesizării/plângerii în cazul furnizării serviciilor de energie,
conform obligațiilor noastre specifice în domeniu.
Datele pe care vi le
solicităm sunt obligatorii pentru soluționarea adecvată a solicitărilor dvs..
Refuzul dvs., de a furniza acele date poate împiedica ori afecta soluționarea
în integralitate a cererii dvs. (e.g., refuz din lipsă de informații
suficiente, întârzieri, soluționare parțială, etc.), și implicit serviciile,
dacă acestea depind de soluționarea cererii dvs..
Conformarea cu standardele de performanță din
domeniu
Prelucrăm datele dvs.
pentru a asigura furnizarea serviciilor
în linie cu standardele de performanță impuse de lege, în special cu privire la:
calitatea activității de furnizare; nivelurile garantate ale indicatorilor de
performanță garantați; compensațiile pe care furnizorii de ultimă instanță le
plătesc clienților finali beneficiari ai serviciului universal, în cazul
nerespectării nivelurilor garantate ale indicatorilor de performanță; modul de
raportare a indicatorilor de performanță aferenți activității de furnizare,
soluționarea cererilor/plângerilor/sesizărilor clienților.
Prelucrăm următoarele categorii de date: 1. orice date legate de relația noastră contractuală ori
sesizările dvs., necesare conform indicatorilor prestabiliți de legislația în
domeniu, precum: încheierea unui contract, compensații plătite, plângeri
depuse, timpi de soluționare, număr de apeluri, timpi de așteptare, locuri de
consum, timp mediu de așteptare, etc. 2. datele principale legate de
contul dvs., istoricul de client, feedbackurile primite. Datele vor fi
transformate în statistici agregate (fără a permite identificarea dvs.).
Temeiuri: 1. executarea
contractului în linie cu obligațiile
noastre specifice de asigurarea a standardelor de performanță; 2. interesele
noastre legitime de a ne îmbunătăți serviciile și relația cu clienții
dar și de a ne apăra interesele și drepturile; 3. obligațiile noastre legale de
a păstra datele care stau la baza indicatorilor transmiși ANRE și raporta către
ANRE anumite informații.
Putem obține datele
de mai sus de la:
(i)
primăriile competente
– informații cu privire la clienții vulnerabili – calitatea de client
vulnerabil, perioada relevantă, motivul vulnerabilității;
(ii)
furnizorii dvs. de
servicii potențiali, la momentul la care decideți să nu mai beneficiați de
serviciile noastre – notificarea de schimbare a furnizorului pe care o
completați, conținând datele prevăzute de lege;
(iii)
operatorii de rețea –
valorile de consum înregistrate de grupurile de măsurare/determinate conform
reglementărilor în vigoare, răspunsurile la orice sesizări/reclamații/plângeri
de-ale dvs., baza de date cu informații referitoare la locurile de consum
racordate la rețeaua electrică, datele colectate de sistemul de măsurare
inteligentă; indexul echipamentului de
măsurare stabilit prin citire, în ziua în care are loc schimbarea efectivă a
furnizorului, date privind consumul dvs. înregistrat, informații privind
erorile semnalate și alte informații similare necesare pentru buna executare a
contractului;
(iv)
furnizorii dvs. de
servicii actuali sau foștii furnizori – informații privind consumurile
facturate anterior dvs., dacă sunt disponibile;
(v)
autoritățile
competente (spre exemplu, OPC, ANRE), când circulă cu noi notificări privind
plângeri/sesizări depuse de dvs.;
(vi)
alte persoane, care
ne pot furniza date conform solicitării dvs., atunci când acționează ca
împuterniciții dvs. în relația cu AIK;
(vii)
furnizorii noștri de servicii plăți – date cu privire la
plățile dvs., inclusiv codul de client, număr factură, suma datorată, număr de
cont, titular cont, plata în rate, datele de contact furnizate la momentul
efectuării plății;
(viii)
furnizorii noștri de
servicii financiar-bancare, pentru plățile efectuate direct de dvs. către
conturile noastre bancare;
(ix)
titularii de
contracte/potențialii clienți/moștenitorii – care ne pot furniza declarații ale
proprietarului, titluri/documente de proprietate, garanții financiare care conțin și datele de identificare,
contact ale altor persoane; certificate de deces și alte documente similare.
Durata de păstrare: pentru o durată de 3 ani pentru indicatorii și datele suport privind
furnizarea de gaze, respectiv pentru 5
ani calendaristici pentru indicatorii și datele suport în cazul furnizării
serviciilor de energie, conform obligațiilor noastre specifice în domeniu.
Gestiune economico-financiară și
administrativă. Analize și investigații pentru uz intern
Prelucrăm datele dvs.
pentru a organiza în mod optim și pentru a eficientiza activitatea Noastră. În
acest sens, putem utiliza datele, printre altele:
·
pentru organizarea
unor baze de date interne, ca suport pentru activitatea desfășurată de
structurile și departamentele din cadrul AIK;
·
pentru facturarea
consumului în conformitate cu prevederile legale și păstrarea evidenței
plăților clienților, inclusiv regularizări;
·
pentru recuperarea
sumelor datorate de clienți;
·
pentru a îmbunătăți
și optimiza activitatea rețelei AIK, precum și procesele și serviciile noastre.
·
pentru investigarea
eventualelor fraude / suspiciuni de fraudă în activitatea de zi cu zi de
furnizarea a serviciilor de alimentare cu energie/gaze.
·
pentru a Ne susține
poziția în diverse investigații, proceduri administrative și judiciare, litigii
etc. în care este implicată AIK.
·
în contextul
diverselor analize, proceduri de audit intern și/ sau investigații derulate de
AIK, din proprie inițiativă sau ca urmare a primirii unei sesizări de la o
terță entitate (inclusiv autorități publice).
·
gestionarea
controalelor/ investigațiilor declanșate de autoritățile publice.
Prelucrăm următoarele categorii de date: 1. Date legate de contul dvs. de client, în funcție de
tipologia investigației/scopului urmărit, inclusiv bonitatea dvs.; 2.
Date cuprinse în facturi; 3. Date legate de consum; 4. Date
legate de plățile dvs., inclusiv orice documente suport și performanța
sistemelor de plată implementate; 5. Date conținute în raportările și
documentația noastră contabilă specifică; 6. Date rezultate în urma
sesizărilor primite și investigațiilor cu privire la fraude ori folosirea
inadecvată a serviciilor noastre.
Temeiuri: 1. interesul
nostru legitim de a ne conforma cu obligațiile noastre specifice de
asigurarea a standardelor de performanță, de a ne îmbunătăți serviciile și
relația cu clienții dar și de a ne apăra interesele și drepturile, de a preveni
fraudele și de a gestiona în mod corespunzător procesul de plată pentru
serviciile furnizate; 2. obligațiile noastre legale, precum cea de a emite facturile
într-un anumit format, de a le transmite într-un anumit mod, de a prelucra date
de consum, de a raporta către ANAF anumite informații contabile, de a păstra
înregistrări și documentația contabilă suport; de a oferi anumite facilități clienților
vulnerabili; 3. acordul dvs. sau al altei persoane – când ne transmiteți
documente/informații, inclusiv date speciale (privind starea de sănătate,
etnie, religie) în vederea justificării întârzierilor de plată.
Putem obține datele
de mai sus de la:
(i)
operatorii de rețea –
valorile de consum înregistrate de grupurile de măsurare/determinate conform
reglementărilor în vigoare, baza de date cu informații referitoare la locurile
de consum racordate la rețeaua electrică, datele colectate de sistemul de măsurare
inteligentă; indexul echipamentului de
măsurare stabilit prin citire, în ziua în care are loc schimbarea efectivă a
furnizorului, date privind consumul dvs. înregistrat, informații privind
erorile semnalate și alte informații similare necesare pentru buna executare a
contractului
(ii)
furnizorii dvs. de
servicii actuali sau foștii furnizori – informații privind consumurile
facturate anterior dvs., dacă sunt disponibile;
(iii)
autoritățile
competente (spre exemplu, OPC, ANRE), când circulă cu noi notificări privind
plângeri/sesizări/alte aspecte;
(iv)
alte persoane, care
ne pot furniza date conform solicitării dvs., atunci când acționează ca
împuterniciții dvs. în relația cu AIK;
(v)
furnizorii noștri de servicii plăți – date cu privire la
plățile dvs., inclusiv codul de client, număr factură, suma datorată, număr de
cont, titular cont, plata în rate, datele de contact furnizate la momentul
efectuării plății;
(vi)
furnizorii noștri de
servicii financiar-bancare, pentru plățile efectuate direct de dvs. către
conturile noastre bancare;
(vii)
titularii de
contracte/potențialii clienți/moștenitorii – care ne pot furniza declarații ale
proprietarului, titluri/documente de proprietate, garanții financiare care conțin și datele de identificare,
contact ale altor persoane; certificate de deces și alte documente similare.
Durata de păstrare: pe durata investigațiilor/procedurilor/auditurilor, inclusiv procedurilor
de recuperare și ulterior soluționării pentru o durată de 3 ani; pe durata
eventualelor litigii dacă este cazul, și 3 ani de la primirea unei decizii
definitive; timp de 10 ani de la încheierea anului financiar în cazul
înregistrărilor contabile, facturilor, plăților, registrelor contabile; timp de
5 ani în cazul raportărilor către ANAF, alte autorități în domeniul fiscal;
timp de 3 ani pentru gaze, respectiv 5 ani pentru energie, dacă
datele/documentele stau la baza indicatorilor raportați către ANRE; pe durata
impusă de autoritățile publice, în limitele competențelor acestora.
Datele pe care vi le
solicităm sunt obligatorii pentru soluționarea adecvată a fraudelor
investigate, și, în funcție de context, refuzul poate duce chiar la
suspendarea/încetarea furnizării serviciilor. Refuzul de a furniza date privind
consumul poate conduce la facturi emise pe baza consumului estimat, urmând ca
regularizarea să fie împovărătoare pentru dvs. Refuzul de a furniza documente
doveditoare pentru situațiile care ar justifica amânarea plăților poate conduce
la aplicarea termenelor standard contractuale de plată. Refuzul de a furniza
date în linie cu prevederile legale poate afecta relația noastră contractuală.
Promovarea imaginii și a serviciilor
noastre. Îmbunătățirea relației cu clienții
Dorim să vă ținem la curent cu privire la serviciile
noastre, precum și cu privire la evenimentele pe care le organizăm. În acest
context, este posibil să vă transmitem oferte, promoții, invitații la evenimente
sau, după caz, informări privind activitatea și serviciile AIK.
În funcție de opțiunea dvs., vă vom putea contacta
prin e-mail sau telefon, apeluri automate, canale online (incluzând rețele
Social Media), și/ sau poștă (servicii de corespondență sau curierat),
fie direct, fie prin partenerii noștri care ne ajută în activitate de
promovare.
Prelucrăm următoarele categorii de date: 1. date de identificare: nume, prenume; 2. date de contact: adresă de e-mail, număr de telefon, adresă
poștală; 3. date privind funcția dvs.;
4. date legate de serviciile de care
sunteți interesat (cum ar fi tipul servicii, nevoile de consum); 5. date legate de opinia dvs. privind
serviciile noastre, 6. date privind
opțiunile dvs. de marketing.
Temeiuri
juridice:
Indiferent de tipul de serviciu contractat)
utilizăm: 1. Apeluri
(umane sau automatizate), e-mailuri, canale online – pe baza acordului dvs. de a primi astfel de
comunicări; 2. adresa de corespondență
pentru a vă promova serviciile și activitatea noastră (poștă / curierat, interacțiuni față în față
sau în cadrul vânzărilor „din ușă în ușă”) – pe baza interesului
nostru legitim de a vă ține la curent cu privire la serviciile care v-ar
putea interesa. Dacă nu mai doriți să primiți astfel de comunicări, vă rugăm
să ne transmiteți opoziția dvs. la coordonatele de la sfârșitul acestei
Politici. 3. opțiunea dvs. de
marketing și respectiv dovada luării la cunoștință a acestei politici de
confidențialitate – pe baza interesului nostru
legitim de a păstra o evidență a conformării cu obligațiile noastre
specifice în materie și de a ne apăra drepturile și interesele, dacă va fi
cazul.
Vă puteți oricând dezabona de la aceste
comunicări prin:
1.
activarea comenzii ”Dezabonare” – pentru comunicările prin e-mail
2.
apelând numărul
de telefon +40
215 555 245
3.
modificarea permisiunilor din Contul de Utilizator, atunci când
va fi activată această opțiune pe website;
4.
contactarea noastră la oricare ale date de contact
disponibile pe Website-ul AIK ori la sfârșitul acestei informări.
Dacă vă veți retrage consimțământul
exprimat, nu veți mai primi comunicări comerciale de la noi prin e-mail,
telefon (inclusivapeluri automate) sau canale online.
Personalizarea comunicărilor de marketing
Dorim să vă oferim servicii cât mai
relevante, în acord cu profilul și aria dvs. de interes. De aceea, personalizăm
comunicările comerciale în funcție de serviciile pe care le-ați achiziționat de
la noi ori ați intenționat să le achiziționați, precum și în funcție de
interacțiunea dvs. cu website-ul nostru ori cu paginile noastre Social Media
sau în funcție de alte informații de bază derivate din contractul dvs. cu AIK
sau pe care le primim de la alți parteneri
De exemplu,
putem lua în considerare 1. date cu privire la contract și contul
de client (numărul de contract, tipul de contract, codul de încasare, codului
locului consum, seria contor, tipul de client – casnic, prosumator), 2.
date de consum (cum ar fi indexul de consum, volumul de consum), 3.
istoricul general al plăților (valoarea facturilor de consum emise, soldul
contului, modalitatea de plată), 4. date demografice, 5. interesul manifestat pentru anumite
oferte, 6. profilul dvs. furnizat de alți parteneri/rezultat de pe
website.
Temeiuri juridice: 1. interesul
legitim al AIK de a vă transmite doar comunicări și oferte
relevante și 2. acordul dvs., cu un
dublu scop: 1. să vă transmitem comunicări comerciale de interes pentru dvs.,
și 2. să devenim mai eficienți în activitatea noastră de marketing.
Putem obține datele de mai sus de la:
(i) partenerii noștri, atunci când v-ați dat
acordul în relația cu partenerii noștri pentru a primi comunicări comerciale de
la alte entități – date de identificare minime, date de contact, profilul dvs.;
(ii) cunoștințe ale dvs. care v-au
recomandat în contextul participării la promoții – profil Social Media, nume,
prenume, date de contact;
(iii) furnizorii de rețele de
socializare/tehnologii/cookie-uri de urmărire a comportamentului/preferințelor
dvs.;
(iv) persoanele pe care le împuterniciți în
relația cu AIK.
Durata prelucrării:
Vom prelucra datele dvs. în scop de transmitere a
comunicărilor comerciale și de personalizare a comunicărilor de marketing pe
durata relației noastre contractuale, precum și ulterior, dacă nu vă retrageți
acordul exprimat cu privire la primirea de mesaje comerciale din partea noastră.
Dovada consimțământului dvs. o vom păstra pentru un
termen de 3 ani de la data retragerii acordului. Profilurile generate vor fi
periodic șterse, ca urmare a generării unor profiluri actualizate raportat la
noile informații.
Pentru Cookie-uri și datele colectate/prelucrate prin
intermediul noilor tehnologii pentru promovarea imaginii și serviciilor,
îmbunătățirea relației cu dvs. și personalizarea comunicărilor, puteți găsi
detalii în Politica noastră privind Cookies și tehnologii similare Pentru detalii
privind particularitățile prelucrării datelor via canalele social-media, accesați
Politica noastră de social media
Sondaje, studii de piață și alte analize interne
Suntem constant preocupați de îmbunătățirea calității serviciilor noastre.
Derulăm studii, sondaje, activități de cercetare a pieței, precum și analize
interne cu privire la modul în care utilizați serviciile noastre, inclusiv
privind gradul dvs. de satisfacție. În acest context, putem utiliza servicii
ale agențiilor de cercetare a pieței.
Ne vom asigura că utilizăm date cu caracter personal numai dacă o atare utilizare
este necesară pentru îndeplinirea obiectivului propus. Ca regulă, rezultatul
analizelor și studiilor interne este în format anonimizat.
Prelucrăm următoarele categorii de
date: 1. date de identificare
(nume, prenume, semnătura); 2. date
de contact (adresă de e-mail, număr de telefon); 3. date legate de serviciile de care sunteți interesat/beneficiați
(cum ar fi tipul de servicii, utilitate, nevoile de consum); 4. date legate de opinia dvs. privind
serviciile noastre și așteptările dvs. de la un furnizori de astfel de
servicii; 5. feedbackul dvs. cu
privire la evenimente, comunicarea cu dvs. alte aspecte de țin de relația AIK
ori a altor furnizori similari cu dvs.
Temeiuri: 1. interesele
noastre legitime de a cunoaște opinia și preferințele clienților
cu privire la serviciile noastre sau alte altui furnizor, precum și de a ne
optimiza activitatea și a identifica noi oportunități de dezvoltare și
promovare a serviciilor și activității, în general; 2. acordul dvs. exprimat în
contextul sondajelor/studiilor de piață pe care le derulăm.
Putem obține datele de mai sus de la: în general, utilizăm
datele pe care fie 1. le primim de la dvs. (direct sau prin intermediul partenerilor
noștri – cum ar fi agențiile de marketing, promovare și cercetări de piață), fie
2. le generăm sau deducem pe baza informațiilor pe care le deținem
despre dvs.
Durata de păstrare: in cazul datelor ce stau la baza studiilor, sondajelor, analizelor cu
rezultate anonimizate – pe durata necesară transformării în statistici
anonimizate, dar nu mai mult de 6 luni de la desfășurarea sondajului/studiului
de piață ori a analizei/studiului intern. In cazul in care nu sunt anonimizate,
rezultatele studiilor, sondajelor, analizelor vor fi păstrate 1 an de la data generării
acestora și nu vor fi făcute publice.
Dacă nu doriți sa participați la sondajele sau studiile noastre sau, după
caz, să ne furnizați anumite informații pentru acest scop, este posibil să nu
implementăm sau să ținem cont de anumite sugestii ale dvs. sau alte aspecte de
interes pentru dvs. În orice caz, refuzul dvs.
de participare nu va afecta în
niciun fel relația dvs. cu AIK.
Anumite sondaje pot fi efectuate prin intermediul website-ului nostru.
Pentru datele prelucrate prin intermediul cookie-urilor și noilor tehnologii în
acest caz a se vedea Politica noastră privind Cookies și
noile tehnologii
Apărarea drepturilor și intereselor AIK și
ale clienților AIK. Conformarea noastră cu orice obligații legale
Date: oricare dintre categoriile de date din sistemele AIK menționate mai sus,
adecvate tipului de procedură/investigație/litigiu/audit oficial.
Temeiuri: 1. interesele
noastre legitime de ne apăra drepturile și interesele în
contextul unor situații în care imaginea și interesele AIK ar fi expuse sau
afectate, respectiv de a păstra dovezi cu privire la drepturile și interesele
noastre precum și conformarea noastră cu obligații legale specifice (spre
exemplu, soluționarea plângerilor în termenul impus de lege în sectorul
energie, gaze, ori protecția datelor, maniera de soluționare, suspendarea/întreruperea
serviciilor doar când legea permite acest lucru; păstrarea de procuri când
clientul este reprezentat de o altă persoană/entitate; identificarea și dovada
identificării clienților/altor solicitanți înainte de a face modificări în
contracte/de a furniza date privind conturile clienților, etc).; 2. obligațiile
noastre legale, precum cele de a ne conforma solicitărilor autorităților
publice/instanțelor/altor instituții publice care au competența de a ne impune
anumite operațiuni de prelucrare; obligația de a arhiva anumite
documente/informații potrivit regulilor de arhivare, ordine ANRE ori alte
reglementări aplicabile AIK; obligația de a notifica incidente de
confidențialitate/securitate autorităților competente, etc.
Putem obține datele
de mai sus de la oricare din sursele menționate la scopurile de mai sus, precum
și de la autoritățile, instituțiile sau instanțele implicate.
Durata de păstrare: pe durata impusă de prevederile legale specifice; acolo unde nu există
reguli, pe durata procedurii/auditului/investigației/litigiului, și pentru o
perioadă de 3 ani de la încheierea acesteia respectiv, luând în considerare
termenul de prescripție aplicabil situației concrete; pe durata impusă de
autoritatea/instituția/instanța competentă, conform prevederilor legale; pe
durata solicitată de dvs. pentru apărarea drepturilor și intereselor dvs. ori
ale unei terțe persoane care are un interes legitim în acest sens.
În anumite situații,
refuzul de a ne furniza date poate atrage răspunderea dvs. contractuală sau civilă
în relația cu AIK, alte persoane ale căror drepturi/interese ar fi afectate.
Atunci când primim datele direct de la dvs.
vom considera că acestea sunt reale, corecte, complete și că se referă la dvs.
Vom depune eforturi rezonabile să ne asigurăm că datele sunt reale, corecte și
că vă aparțin, iar în situația în care vom avea suspiciuni că ne transmiteți
date incorecte, incomplete sau că folosiți fără autorizare datele altei
persoane, vom lua măsuri pentru clarificarea și remedierea
situației.
Aceste măsuri ar putea consta în:
actualizarea, completarea sau ștergerea datelor, limitarea accesului la datele
utilizate nelegal – inclusiv ștergerea conturilor asociate unor date care nu vă
aparțin. De asemenea, vom considera că datele colectate direct de la dvs. sunt
actuale atât timp cât nu ați solicitat modificarea lor prin canalele de
comunicare menționate sau nu ați actualizat personal datele. Totodată, vă
informăm că putem derula campanii de actualizare a datelor în mod regulat, ca
de exemplu prin apeluri telefonice sau la momentul resemnării unui contract de
servicii AIK.
Vă rugăm să notificați orice modificare
în datele dvs. la coordonatele de contact indicate în contractul cu dvs. sau pe
website-ul AIK, ori în această informare.
Cui transferăm datele dvs?
Putem transfera
datele dvs. către:
(i)
furnizorii dvs. de
servicii potențiali, la momentul la care
decideți să nu mai beneficiați de serviciile noastre – le putem transmite orice
date la solicitarea dvs., inclusiv – informații privind consumurile facturate
anterior dvs., dacă sunt disponibile;
(ii)
operatorii de rețea – orice solicitare, sesizare, reclamație, plângere primită de la clientul
final care vizează activitatea operatorului de rețea la locul de consum care
fac obiectul contractului de furnizare a energiei electrice, notificarea de
schimbare a furnizorului, cereri de modificare transmise de dvs., informații cu
privire la calificarea dvs. ca client vulnerabil, informații privind încetarea
contractului, reconsiderarea mărimilor de reglaj ale protecțiilor din
instalațiile de distribuție/transport, la cererea justificată a clientului final,
solicitări de deconectare/reconectare și confirmare privind plata facturilor,
solicitările dvs. de racordare și orice documente conexe;
(iii)
alte persoane care
pot primi date conform solicitării dvs. sau atunci când acționează ca
împuterniciții dvs. în relația cu AIK;
(iv)
furnizorii noștri de
servicii IT, Software, securitate, pentru managementul sistemului
și aplicațiilor AIK, asigurarea securității și confidențialității datelor dvs.;
(v)
furnizorii noștri de
servicii de marketing, PR, research, pentru cunoașterea specificului
clienților, organizarea de evenimente și promovarea imaginii și serviciilor
AIK;
(vi)
parteneri implicați în
livrarea serviciilor pe care le comandați de la
noi sau pe care le utilizați, cum ar fi firme de
curierat sau servicii de împlicuire și livrare;
(vii)
furnizori de servicii
de facturare, management plăți și raportare fiscală;
(viii)
agenții de recuperare
creanțe;
(ix)
operatorii economici contractați pentru serviciile de
verificare/revizie gaze naturale, partenerii care prestează servicii tehnice
sau alți parteneri implicați;
(x)
societățile din grupul AIK, respectiv, compania-mamă și filialele/sucursalele
acesteia (lista e disponibilă la această adresă – de completat) – doar date statistice anonimizate;
(xi)
furnizorii AIK Energy Romania în diverse domenii,
respectiv: furnizorii de servicii de stocarea bazelor de date și documentelor,
inclusiv în cloud; prestatorii de servicii de arhivare; furnizorii de servicii
de dezvoltare web și administrare website/pagini de social media; furnizorii de
servicii e-mail; furnizorii de servicii de consultanță juridică, fiscală;
furnizorii de servicii de contabilitate și audit financiar; furnizori de
servicii de comunicații electronice (e.g. e-mailing, SMS etc.); furnizorii
de servicii de plată implicați în procesarea și/sau efectuarea plăților
aferente achizițiilor dvs. relative la servicii le noastre; furnizorii de noi tehnologii utilizate pe website-ul nostru; furnizorii
de cookies (vor avea acces doar pe bază anonimizată);
(xii)
furnizori de servicii notariale, traduceri, executare
silită;
(xiii)
instituții și
autorități publice ori instanțe de judecată, cum ar fi:
–
Autoritatea Națională
de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE);
–
Autoritatea Națională
de Administrare Fiscală (ANAF);
–
Consiliul
Concurenței;
–
Instanțele
judecătorești și alte organe judiciare (cum ar fi organele de poliție,
Parchetele de pe lângă instanțele judecătorești, Direcția Națională
Anticorupție – DNA etc.);
autoritățile competente (spre exemplu, OPC, ANAF, ANSPDCP), ori informații
solicitate de acestea, în limita competențelor legale.
(xiv)
Parteneri cu care colaborăm pentru vânzarea serviciilor
noastre. Dacă ați
achiziționat serviciile noastre prin intermediul entități partenere, putem
schimba datele dvs. cu acestea pentru gestionarea adecvată a relației de
parteneriat și a contului dvs. – de exemplu, pentru a putea identifica comanda
dvs. și pentru a putea efectua plata comisionului către respectivul partener.
(xv)
În cazul unei fuziuni, achiziții sau alt tip de
reorganizare. În cazul în care AIK ar fi supusă unui proces de reorganizare sau de
vânzare, vom furniza informațiile dvs. către organizația respectivă.
Detalii privind obligațiile legale ale AIK
și drepturile dvs.
Puteți vedea detalii
cu privire la operațiunile de prelucrare prevăzute de lege, drepturile și
obligațiile AIK ori ale dvs. accesând secțiunea de legislație de pe website-ul
nostru (https://www.aikenergy.ro/legislatie/).
Ce drepturi aveți?
În conformitate cu Regulamentul
privind
protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu
caracter personal și privind libera circulație a acestor date, aveți următoarele drepturi în legătură cu datele dvs. cu caracter
personal:
i.
Acces: aveți dreptul de a obține confirmarea din partea noastră cu privire la
prelucrarea Datelor dvs. cu caracter personal, precum și detalii privind
activitățile de prelucrare, respectiv o copie după Datele dvs.;
ii.
Rectificare: Ne puteți solicita să modificăm sau să completăm Datele incorecte sau
incomplete.
iii.
Ștergere („dreptul de
a fi uitat”): Ne puteți solicita să ștergem Datele în anumite circumstanțe enumerate la art. 17
din RGPD;
iv.
Retragerea
consimțământului: Vă puteți retrage consimțământul
la prelucrare pe care ni l-ați acordat și puteți împiedica prelucrarea în
viitor, dacă nu există niciun alt temei în baza căruia AIK poate prelucra
Datele;
v.
Restricționare: Puteți cere ca anumite Date să fie marcate ca restricționate pe durata
soluționării plângerilor, precum și restricționarea prelucrării în alte
circumstanțe specifice. Dacă, în urma cererii dvs., restricționăm prelucrarea
Datelor dvs. cu caracter personal AIK va stoca Datele și le va prelucra în alt
mod doar cu consimțământul dvs.; pentru constatarea, exercitarea sau apărarea
unui drept în justiție; pentru protecția drepturilor unei alte persoane fizice
sau juridice; sau din motive importante de interes public. De asemenea, vă vom
informa înainte de a ridica restricția la prelucrare;
vi.
Opoziție: Aveți dreptul de a vă opune prelucrării datelor dvs. cu caracter personal
atunci când temeiul juridic al prelucrării îl constituie interesele comerciale
legitime ale AIK. Vom înceta prelucrarea Datelor respective dacă nu sunt
aplicabile următoarele situații: (i) există temeiuri legitime și imperioase
pentru prelucrare, care prevalează asupra intereselor, drepturilor și
libertăților dvs.; sau (ii) AIK trebuie să continue prelucrarea Datelor dvs. cu
caracter personal pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în
justiție.
În cazul prelucrărilor în scopuri de marketing, vom înceta imediat prelucrarea
datelor indiferent de motivele pe care le invocați.
vii.
Portabilitate: Ne puteți cere să transmitem, către dvs. sau către o terță parte Datele
cu pe care le deținem cu privire la dvs., în formă electronică (într-un format
structurat, utilizat în mod curent, prelucrabil automat), ori de câte ori
prelucrăm datele dvs. pe bază de contract/consimțământ și prin mijloace
automatizate.
viii.
Înaintarea unei
plângeri: Puteți înainta o plângere în legătură cu modul în care
prelucrăm Datele la autoritatea de protecție a datelor:
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter
Personal
B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod poștal
010336, București, România
ix.
Exercitarea unei
acțiuni în instanță
Pentru exercitarea drepturilor menționate mai sus și orice informații
suplimentare, ne puteți contacta prin:
i.
e-mail, la adresa: gdpr@aikenergy.com
ii.
prin poștă, la
adresa: [Sos.
București-Ploiești nr. 19-21, Clădirea Băneasa Business Center, tronson 2, etaj
7, Sector 1, București]
iii.
prin contul de
client, când această funcționalitate va fi disponibilă pe website-ul nostru.